SEM: Stand untuk Search Engine Marketing, ia melibatkan perkhidmatan pemasaran atau produk melalui enjin carian. SEM dibahagikan kepada dua tiang utama: SEO dan PPC. SEO adalah singkatan bagi Search Engine Optimization, dan ia adalah amalan mengoptimumkan laman web untuk membuat laman muncul dalam hasil carian organik. PPC bermaksud Pay-Per-Klik, dan ia adalah amalan membeli klik dari enjin carian. Klik datang dari penyenaraian ditaja dalam keputusan carian.
2. Backlink: Juga dipanggil inlink atau pautan, ia adalah satu pautan di laman web lain menunjuk kembali ke laman web anda sendiri. Backlinks adalah penting untuk SEO kerana ianya memberi kesan langsung PageRank mana-mana laman web, ia mempengaruhi kedudukan carian.
3. PageRank: PageRank adalah algoritma yang menggunakan Google untuk menganggarkan penting relatif laman di seluruh web. Idea asas di sebalik algoritma adalah hakikat bahawa pautan dari halaman A ke halaman B boleh dilihat sebagai undi kepercayaan dari halaman A ke halaman B. Semakin tinggi bilangan pautan (diberatkan kepada nilai mereka) ke laman, oleh itu , lebih tinggi kebarangkalian bahawa laman itu adalah penting.
4. Link Group. Sebuah ladang pautan adalah sekumpulan laman web di mana setiap pautan laman web untuk setiap laman web yang lain, dengan tujuan untuk buatan meningkatkan PageRank semua laman di ladang. Amalan ini adalah berkesan dalam hari-hari awal enjin carian, tetapi hari ini mereka melihat sebagai teknik spamming (dan dengan itu anda boleh dikenakan penalti).
5. Anchor text: Anchor text daripada backlink adalah teks yang boleh diklik di laman web. Setelah kata kunci teks sauh yang kaya membantu dengan SEO kerana Google akan mengaitkan kata kunci dengan kandungan laman web anda. Jika anda mempunyai blog kehilangan berat badan, misalnya, ia akan membantu kedudukan carian anda jika beberapa backlinks anda mempunyai "berat badan" sebagai teks utama mereka.
6. NOFOLLOW: NOFOLLOW adalah sifat pautan yang digunakan oleh pemilik laman web untuk memberi isyarat kepada Google bahawa mereka tidak menyokong laman web yang mereka menghubungkan ke. Ini boleh berlaku sama ada apabila pautan dicipta oleh pengguna itu sendiri (contohnya, komen blog), atau apabila hubungan telah dibayar (contohnya, penaja dan pengiklan). Apabila Google melihat sifat NOFOLLOW ia akan pada dasarnya tidak mengira bahawa pautan untuk PageRank dan algoritma carian.
7. Title Tag: The tag tajuk adalah benar-benar tajuk sebuah laman web, dan ia adalah salah satu faktor yang paling penting dalam algoritma carian Google. Sebaik-baiknya tag tajuk anda harus unik dan mengandungi kata kunci utama halaman anda. Anda boleh melihat tag tajuk mana-mana laman web di atas pelayar manakala arah itu.
8. Meta Tags: Seperti tag tajuk, tag meta digunakan untuk memberi enjin carian lebih banyak maklumat mengenai kandungan halaman anda. Tag meta diletakkan di dalam seksyen HEAD kod HTML anda, dan dengan itu tidak dapat dilihat oleh pengunjung.
9. Search Algoritma: Algoritma carian Google digunakan untuk mencari laman-laman web yang paling relevan untuk sebarang pertanyaan carian. Algoritma menganggap lebih 200 faktor (menurut Google sendiri), termasuk nilai PageRank.
0 Response to "9 Tips Dan Strategi Dalam SEO Marketing"
Post a Comment